31 Aralık 2009 Perşembe

... yeni öğreniyorum!

İki sene önce kuzenimle Paris'e gittiğimde, Gay Lussac isimli sokaktaki bir otelde kalmıştım. Şimdi sokağın adının nerden geldiğini öğrendim.

Louis Joseph Gay-Lussac Fransız kimyager ve fizikçidir. Gaz yasaları ile ilgili çalışmalar yapmış, atmosfer ile ilgili araştırmalar yaptığı için balonla 6.4 km yükselip farklı yüksekliklerdeki nem ve sıcaklığı ölçmüş ve alçalan basınçla atmosferin değişmediğini keşfetmiş ve suyun H2O olduğunu bulmuştur. Sorbonne Üniversitesi'nin yakınlarında bir otele ve sokağa ismi verilmiştir. Mezarı da Pere Lachaise'dedir.

İnsan gittiği yerleri daha dikkatli incelemeli...

Ah!
Ayrıca 31 Aralık 1808'de sonradan kendi adıyla bilinecek olan gaz kanununu denklem haline getirmiş.
Boyle yasası, Charles yasası ve Gay Lussac yasası birleşip toplam gaz yasasını oluşturmuşlardır.

\frac {P_1V_1} {T_1} = \frac {P_2V_2} {T_2}
Sonra da avagadro yasası bunlara eklenmiş ve ideal gaz yasası oluşmuştur.
\qquad\qquad P V = n R T
Ben lisede fizikten kalmıştım ya!..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara